Zapisz na później

Citi Handlowy

Nasza ocena banku:
4.25
Ocena klientów:
Patryk Korzec Autor: Patryk Korzec
15.04.2024
| Ostatnia aktualizacja: 19.06.2024
0 kom.
Zapisz na później
logo banku Citi Handlowy
Siedziba firmy

ul. Senatorska 16, 00-923 Warszawa
(W związku z modernizacją siedziby głównej od 28.11.2022 r. zmiana adresu na: ul. Goleszowska 6, 01-249 Warszawa)

Dane kontaktowe

nr tel.
+48 22 657 72 00
+48 22 362 24 84
+48 22 692 2484
adres e-mail:
citiservice.polska@citi.com
czat online:
https://www.citibank.pl/kontakt/

Dane firmy

KRS: 0000001538
NIP: 526-030-02-91
REGON: 000013037

Aktualne produkty
Konto firmowe CitiKonto Citi Handlowy Konta firmowe
Karta kredytowa Citi Handlowy Simplicity 1200 zł Karty kredytowe
Citi Handlowy, dzięki swojej historii związanej z Bankiem Handlowym w Warszawie, uznawany jest za najstarszy bank komercyjny w Polsce i Europie. Postrzegany jest jako wiarygodny, rzetelny i godny zaufania. Jest jedną z największych instytucji finansowych w Polsce, która przyciąga zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Jego oferta nie należy co prawda do najkorzystniejszych na rynku, ale ma bardzo rozbudowane sekcje premium oraz biznesowe. Standardowym użytkownikom gwarantuje natomiast dostęp do wszystkich podstawowych funkcji finansowych, z których każdy z nas korzysta na co dzień.
Citi Handlowy opinia o banku smart-money

O banku Citi Handlowy

Citi Handlowy pod tą nazwą funkcjonuje od 2007 roku. To jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych instytucji finansowych w Polsce. Powstał z połączenia Citibanku (Poland) S.A. oraz Banku Handlowego w Warszawie, który jest najstarszym bankiem komercyjnym w Europie. Swoją historią sięga 1870 roku. Jego inicjatorem był finansista Leopold Kronenberg, a pierwszym prezesem Józef Zamoyski. 

Obecnie Citi Handlowy w ramach swojej grupy kapitałowej oferuje produkty i usługi rynku kapitałowego Dom Maklerski Banku Handlowego S.A. oraz Handlowy Leasing Sp. z o.o. Prezesem Zarządu jest Elżbieta Światopełk-Czetwertyńska, a wiceprezesami: 

  • Natalia Bożek, 
  • Maciej Kropidłowski, 
  • Katarzyna Majewska, 
  • Barbara Sobala, 
  • Andrzej Wilk. 

Citi Handlowy jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 roku. Jego zysk netto w 2022 roku wyniósł 1,5 mld zł. Obecnie instytucja ta obsługuje 582,5 tys. klientów indywidualnych oraz 5,4 tys. klientów korporacyjnych. Przynależy do Citigroup – największej instytucji finansowej na świecie. 

Opinie o banku Citi Handlowy

Z uwagi na wieloletnią obecność tego banku na rynku, bez trudu można znaleźć wiele opinii byłych i obecnych klientów na jego temat. Poniżej zebraliśmy w jednym miejscu najczęściej powtarzające się wypowiedzi. Pod uwagę wzięliśmy głosy publikowane w różnych miejscach w internecie – zarówno w mediach społecznościowych, jak i w Google czy na portalach tematycznych. Przygotowaliśmy ponadto własny komentarz dotyczący tej instytucji. 

Nasza opinia

Citi Handlowy ma dość zróżnicowaną paletę produktów i usług, w której znalazło się wszystko, czego potrzebuje przeciętny użytkownik. Brak w niej jednak innowacyjnych rozwiązań, z wyjątkiem rozbudowanej sekcji finansowania ratalnego. Jednocześnie też każdy bez problemu znajdzie tam opcje najczęściej używane w codziennym życiu. Taki stan rzeczy może być postrzegany zarówno na korzyść tej instytucji, jak również jako jej wada. 

Citi Handlowy kładzie wyraźny nacisk na klientach premium i biznesowych. Te segmenty zdecydowanie przyciągają uwagę. W praktyce jednak nie są tworzone dla „przeciętnego Kowalskiego”. 

Zdecydowanym minusem tej instytucji jest bardzo ograniczona oferta hipoteczna oraz oszczędnościowa. Pierwsza pozwala wyłącznie na zakup gotowej nieruchomości i zakłada wysoki wkład własny. Druga pozostaje na podstawowym i nieszczególnie konkurencyjnym poziomie. Niepokoją ponadto komentarze użytkowników, sugerujące, że obsługa klienta w tym banku nie działa zbyt sprawnie. 

Opinie klientów

Podobnie jak w przypadku większości banków, opinie o Citi Handlowy są dość podzielone. Nie brak pozytywnych głosów, dotyczących m.in. wiarygodności instytucji i jej wieloletniej tradycji. Część osób docenia też profesjonalną obsługę w oddziałach stacjonarnych czy łatwy dostęp do standardowych funkcji. 

Wiele negatywnych komentarzy na temat banku Citi Handlowy dotyczy obsługi klienta. Szczególnie krytykowana jest infolinia, która ma nie działać prawidłowo. Rzekomo na połączenie trzeba czekać bardzo długo, a pracownicy banku w wielu przypadkach odsyłają klientów do placówek stacjonarnych. 

Wiele głosów krytyki dotyczy ponadto aplikacji mobilnej. Klienci sugerują, że jest ona nieintuicyjna i nie da się z jej poziomu załatwić wielu istotnych spraw. Ponadto nie brak negatywnych opinii na temat warunków pożyczek i kredytów. W tym przypadku jednak warto pamiętać, że tego typu problemy niejednokrotnie wynikają z niedokładnego zapoznania się z warunkami umowy.

Oferta banku Citi Handlowy

Oferta Citi Handlowego dla klientów indywidualnych zawiera wszystkie podstawowe produkty i usługi finansowe, takie jak: 

Zdecydowanie bardziej rozbudowane są natomiast rozwiązania dla klientów premium oraz przedsiębiorców: 

  • Citi-Specials, 
  • Citigold, 
  • Citigold Private Client, 
  • oferta dla mikroprzedsiębiorstw, 
  • oferta dla przedsiębiorstw, 
  • oferta dla korporacji, 
  • biuro maklerskie.

Zdecydowaną większość klientów Citi Handlowego stanowią osoby prywatne. Z uwagi na to, szczególnie dokładnie przeanalizowaliśmy część oferty przygotowanej dla nich. Następnie przyjrzeliśmy się również ofertom z segmentu „premium” i „biznes”. 

Pamiętaj, że banki dynamicznie zmieniają swoje oferty. Zaprezentowane przez nas rozwiązania są aktualne w chwili tworzenia artykułu. Przed zdecydowaniem się na nie upewnij się jednak, że nadal pozostają w ofercie instytucji. Zapoznaj się również z ich warunkami. 

Konta osobiste

Citi Handlowy ma bardzo zwięzłą ofertę dotyczącą podstawowego konta osobistego. Klienci mają jedną opcję do wyboru i jest nią CitiKonto dla każdego. To dość skromna propozycja, bo większość banków proponuje przynajmniej kilka rodzajów rachunków, dostosowanych do różnego typu klientów.

Zaletą Citi Handlowy jest rozbudowane konto walutowe spójne z usługą Citibank Global Wallet. Daje ono możliwość uruchomienia rachunku w aż 13 walutach, wśród których oprócz najpopularniejszego euro, dolara czy funta brytyjskiego, znalazł się również np. rand południowo-afrykański, korona duńska czy dolar australijski. 

Dodatkowa opcja w ramach prowadzenia rachunku w Citi Handlowy to globalna bankowość, zapewniająca dostęp do usług bankowych w przypadku:

  • wyjazdu za granicę na wakacje lub do pracy,
  • przeprowadzki za granicę, 
  • przeprowadzki z zagranicy do Polski, 
  • inwestycji na światowych rynkach, 
  • zarządzania kontem za granicą. 

Kredyty, pożyczki i karty kredytowe

W Citi Handlowym klienci zyskują dostęp do czterech typów produktów umożliwiających finansowanie wydatków, w ramach których oferowane są rozmaite rozwiązania: 

  • finansowanie w formie dodatkowej gotówki:
    • pożyczka gotówkowa dla nowych klientów, 
    • pożyczka gotówkowa dla stałych klientów, 
    • pożyczka do karty kredytowej; 
  • finansowanie w formie rat:
    • przelew na raty, 
    • raty w karcie kredytowej, 
    • saldo na karcie kredytowej, 
  • konsolidacja:
    • pożyczka konsolidacyjna;
  • hipoteki:
    • kredyt mieszkaniowy (obowiązkowy wkład własny 20 proc.), 
    • pożyczka hipoteczna (do 70 proc. wartości nieruchomości).

Poszczególne produkty różnią się warunkami, warto więc dokładnie zapoznać się ze szczegółami umowy, przed jej podpisaniem. Pożyczka gotówkowa dla nowych klientów zakłada np. RRSO na poziomie 13,05 proc., podczas gdy przy pożyczce dla stałych klientów RRSO wynosi 14,17 proc. 

Uwagę przyciągają w tej części szczególnie oferty ratalne. Citi Handlowy umożliwia m.in. przelew gotówki na rachunek klienta z limitu karty kredytowej czy rozłożenie jej spłaty na raty. Takich rozwiązań nie proponują wszystkie banki na rynku. Zawsze natomiast warto porównać ich warunki ze zwykłymi pożyczkami spłacanymi w ratach, by upewnić się, że atrakcyjna i nowoczesna forma idzie w parze z opłacalnością.

Citi Handlowy ma rozbudowaną ofertę kart kredytowych. Do wyboru masz: 

  • kartę dla każdego, 
  • kartę dla zmotoryzowanych (najlepsza karta kredytowa w plebiscycie Złoty Bankiet 2021), 
  • kartę dla podróżników (pozwala na zbieranie „mili” za płatności, wymienialnych na pobyty w hotelach lub cashaback), 
  • kartę pełną nagród (oferty specjalne i rabaty u partnerów), 
  • kartę dla wymagających. 

Produkty oszczędnościowe

Sekcja oszczędnościowa dla klientów indywidualnych w banku Citi Handlowy opiera się na trzech produktach: 

  • koncie oszczędnościowym, 
  • super koncie oszczędnościowym, 
  • lokatach/T-lokatach.

Co ważne, w zależności od wybranej opcji, może mieć ona różny okres kapitalizacji, limit kwotowy czy warunkowe opłaty (w przypadku kont oszczędnościowych). Co więcej, każda z propozycji różni się oprocentowaniem, czasem zmniejszając je wraz z wpłacaną kwotą. W praktyce więc warto porównać opłacalność tych produktów z innymi, dostępnymi na rynku. 

Zaletą produktów oszczędnościowych Citi Handlowy jest to, że mogą być one wykorzystywane w połączeniu z kilkoma walutami. Pieniądze można przechowywać na nich nie tylko w PLN, ale też w EUR, GBP czy USD. Oprocentowanie może natomiast być zależne od wyboru waluty. 

Produkty inwestycyjne

Podobni jak większość nowoczesnych banków, Citi Handlowy zapewnia klientom możliwość inwestowania pieniędzy. Służy do tego serwis Indywidualna Obsługa Maklerska Citigold, a także rozbudowana oferta funduszy inwestycyjnych. Pozwala na lokowanie środków w obligacjach skarbowych, korporacyjnych oraz strukturyzowanych. 

Do dyspozycji klientów pozostają ponadto m.in.: 

  • usługi doradztwa inwestycyjnego, 
  • analizy rynkowe, 
  • webinaria.

Osoby zainteresowane tą ofertą mają szansę skorzystać z 4-etapowego procesu konsultacji ze specjalistami Citi Handlowego. Na tej podstawie zostaną im zasugerowane odpowiednie rozwiązania i strategie inwestycyjne. 

Ubezpieczenia

Citi Handlowy udostępnia na swojej stronie internetowej kalkulator potrzeb ubezpieczeniowych. Jego wypełnienie pozwala znaleźć rozwiązanie dostosowane do potrzeb. W ofercie banku natomiast znalazły się cztery główne rodzaje produktów, skupione wokół: 

  • ochrony bliskich, 
  • gromadzenia kapitału na przyszłość, 
  • ochrony w czasie podróży, 
  • zabezpieczenia zaciągniętych zobowiązań finansowych. 

Kantor

Klienci banku Citi Handlowy mogą korzystać z kantora internetowego, bezpośrednio związanego z kontem walutowym. Pozwala zarówno na wymianę środków między rachunkami własnymi, jak i realizację transakcji zewnętrznych. Usługę tę połączyć można z innymi rozwiązaniami, takimi jak: 

  • usługa wielowalutowa Citibank Global Wallet (płatności jedną kartą w wielu walutach), 
  • eksperci walutowi (dostępni telefonicznie i w oddziałach stacjonarnych), 
  • możliwość indywidualnej negocjacji kursów z dealerem. 

E-bankowość

Citi Handlowy zapewnia klientom dostęp do podstawowych funkcji online, ułatwiających codziennie zarządzanie finansami, takich jak np.: 

  • powiadomienia push, 
  • aplikacji Citi Mobile, 
  • płatności w internecie, 
  • autoryzacji mobilnej, 
  • płatności Apple Pay,
  • płatności Google Pay, 
  • płatności BLIK. 

Citigold i Ctigold Private Client

Citi Handlowy kładzie duży nacisk na obsługę klientów premium. Dowodem na to jest stworzenie „dwustopniowego” rozwiązania dla tego typu użytkowników. 

Klienci o wyższych dochodach mogą – zamiast zwykłego rachunku bankowego – wybrać opcję Citigold. To Bankowość Osobista Premium, dostępna dla osób, których saldo dzienne środków utrzymuje się na poziomie min. 400 tys. zł. Wybór tego rozwiązania uprawnia do korzystania z szeregu atrakcyjnych rozwiązań, takich jak np.: 

  • lokata z lepszym oprocentowaniem, 
  • priorytetowa obsługa ekspertów, 
  • osobisty opiekun, 
  • specjalne oferty lifestylowe i bankowe, 
  • całodobowa usługa bankowości telefonicznej, 
  • doradztwo w decyzjach finansowych, 
  • analizy rynków i dedykowane raporty.

Najbardziej wymagający klienci, których saldo dziennie środków utrzymuje się na poziomie minimum 4 mln zł, mogą korzystać z Citigold Private Client. Gwarantuje to dostęp do indywidualnych usług bankowych, dostosowanych do potrzeb i oczekiwań konkretnego użytkownika.

Mikroprzedsiębiorstwa, przedsiębiorstwa i korporacje

W ofercie Citi Handlowego znajdują się rozwiązania dla firm różnej wielkości – od jednoosobowych działalności gospodarczych, aż po największe korporacje. Pozwalają one na założenie rachunków firmowych oraz ułatwiają zarządzanie przedsiębiorstwem poprzez zapewnienie dostępu do wielu przydatnych funkcji, takich jak m.in.: 

  • możliwość otwarcia do 39 rachunków, 
  • dostęp do rachunku osobistego i firmowego przy jednym logowaniu, 
  • kredyty firmowe, 
  • kredyty inwestycyjne, 
  • elektroniczne podpisywanie dokumentów. 

Biuro Maklerskie

Citi Handlowy prowadzi profesjonalne Biuro Maklerskie. Z jego poziomu możesz korzystać z usług dedykowanych maklerów. Zyskujesz ponadto dostęp do profesjonalnych rekomendacji inwestycyjnych czy światowych giełd. 

Zaletą tego rozwiązania jest rozbudowana baza wiedzy, dostępna online, rozszerzona dodatkowo o bezustannie aktualizowany segment aktualnych informacji. To pozwala klientom monitorować interesujące ich rynki, a także edukować się w zakresie inwestowania.

Zalety i wady banku Citi Handlowy

Citi Handlowy ma zarówno mocne, jak i nieco słabsze strony. Warta docenienia jest jego pozycja na rynku, wiarygodność i obecność w ofercie najważniejszych dla klientów produktów i usług. Nie można jednak ignorować przy tym dość niewielkiej różnorodności czy mało konkurencyjnych opcji oszczędnościowych. Poniżej zwięźle przedstawiliśmy wszystkie zalety i wady tego banku, które powinny Ci ułatwić decyzję dotyczącą ewentualnego założenia w nim konta.

Zalety i wady Citi Handlowy

Zalety konta
  • najstarszy bank komercyjny w Polsce, cieszący się wiarygodnością i zaufaniem
  • dostęp do podstawowych produktów finansowych
  • rozbudowana oferta kredytowa i pożyczkowa
  • dostęp do bankowości internetowej i mobilnej
  • atrakcyjne rozwiązania ratalne
  • kalkulatory internetowe, ułatwiające obliczanie opłacalności poszczególnych ofert
  • kantor walutowy
  • dostęp do biura maklerskiego
  • liczne promocje i oferty specjalne
Wady konta
  • kredyt hipoteczny wyłącznie na gotową nieruchomość (brak możliwości finansowania remontu czy budowy domu)
  • niezbyt konkurencyjne produkty oszczędnościowe
  • oferta skupiona w znacznej mierze na klientach biznesowych i premium
  • negatywne opinie klientów na temat aplikacji mobilnej i zdalnej obsługi klienta

Najczęstsze pytania i odpowiedzi o Citi Handlowy

Citi Handlowy działa na polskim rynku od lat i obsługuje tysiące klientów. To czyni go firmą wiarygodną i godną zaufania.

Limity przelewów w Citi Handlowy zmienisz w serwisie bankowości internetowej. Wystarczy tylko, że zalogujesz się na swoje konto i przejdziesz do ustawień konta. Tam wybierz opcję związaną z limitami i edytuj interesującą Cię wartość. Wprowadź nową kwotę i zapisz zmiany.

Tak, Citi Handlowy umożliwia realizację zbliżeniowych płatności telefonem. Możesz realizować je za pomocą NFC oraz portfeli wirtualnych, takich jak np. Google Pay.

Tak, Citi Handlowy umożliwia bezpłatne wypłaty ze swoich bankomatów w kraju oraz za granicą. W zależności od typu konta może wymagać to spełnienia konkretnych warunków.

Bank Handlowy w Warszawie, który po połączeniu z Citibanku (Poland) S.A. stanął u podstaw Citi Handlowego, był polskim bankiem. Obecnie natomiast Citi Handlowy należy do amerykańskiego Citibanku, za co odpowiada spółka Citibank Overseas Investment.

W oddziałach stacjonarnych maksymalnie wypłacić można bez zgłoszenia do 20 tys. zł, a w bankomacie do 25 tys. zł.

Pełna nazwa tej instytucji to Bank Handlowy w Warszawie Spółka Akcyjna (BHW). Od 2007 roku działa pod marką Citi Handlowy.

W Citi Handlowym zamkniesz konto na trzy sposoby: 

  1. w serwisie internetowym – przejdź do zakładki „Kontakt” i wybierz „Wyślij wiadomość”. Naciśnij „Dyspozycje”, a dalej „Rachunki osobiste/oszczędnościowe”. Przejdź do opcji „Zamknięcie konta głównego” i wpisz dane swoje oraz konta, na które bank ma przelać środki znajdujące się na zamykanym rachunku;
  2. korespondencyjnie – wyślij wniosek o zamknięcie konta listem na adres korespondencyjny banku. Możesz napisać go osobiście lub skorzystać ze wzoru pisma, znajdującego się na stronie banku; 
  3. telefonicznie – zadzwoń na infolinię i poinformuj konsultanta o zamiarze zamknięcia konta. On przeprowadzi Cię przez cały proces.
Oceń bank
Oceń
Zostawiając ocenę pomagasz innym użytkownikom w wyborze!
Dodaj komentarz jako pierwszy!
×
Skorzystaj z wyszukiwarki i szybko znajdź to czego szukasz!
Aplikacja dostępna do pobrania wkrótce!