Regulamin
DEFINICJE
- Smart Money – będący własnością Spółki portal internetowy dostępny pod adresem https://smart-money.pl, dostarczający usługę porównywarki cenowej Usług.
- Konsument – osoba będąca konsumentem w myśl przepisów Kodeksu Cywilnego, w tym osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- Kupujący – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, korzystająca z smart-money.pl w celu dokonywania zakupu Usług od Dostawców.
- Dostawca – podmiot niebędący Konsumentem, prowadzący działalność w zakresie odpłatnego udostępniania Internetu lub telewizji lub usług telekomunikacyjnych.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę ze Spółką o świadczenie usług w ramach smart-money.pl bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Oferta – informacje dotyczące Oferty Dostawcy wyświetlane w smart-money.pl, określające co najmniej przedmiot sprzedaży i jego cenę.
- Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady korzystania z smart-money.pl skierowany do Użytkowników.
- Spółka – MARKONLINE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (00-838) przy ul. Prostej 70, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS 0000632902, NIP: 5252673149, REGON: 365215226, kapitał zakładowy: 5 000,00 PLN.
- Usługa – treści cyfrowe lub usługi oferowane przez Dostawcę, widoczne w porównywarce serwisu smart-money.pl.
- Użytkownik – każdy podmiot korzystający z smart-money.pl.
INFORMACJE OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin stanowi regulamin usługi świadczonej przez Spółkę drogą elektroniczną, o którym mowa w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Na podstawie Regulaminu Spółka świadczy na rzecz Użytkowników usługę wyszukiwania i porównywania ofert Dostawców na świadczenie Usług.
- Usługi świadczone przez Spółkę na rzecz Użytkowników świadczone są nieodpłatnie.
- Regulamin udostępniony jest Użytkownikom nieodpłatnie pod adresem https://smart-money.pl/regulamin
KORZYSTANIE Z SMART-MONEY.PL
- Do korzystania z smart-money.pl niezbędne jest urządzenie z dostępem do sieci Internet oraz aktywne konto e-mail.
- Użytkownik ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet zgodnie z taryfami swojego operatora telekomunikacyjnego.
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Smart-Money.pl zgodnie z przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego. W szczególności zabronione jest wprowadzanie przez Użytkownika do smart-money.pl jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym.
POSTANOWIENIA OGÓLNE DOTYCZĄCE UMOWY SPRZEDAŻY
- W celu dokonania zakupu Usługi Użytkownik powinien najpierw podać wymagane kryteria wyszukiwania w polu porównywarki, a następnie nacisnąć przycisk „Wyszukaj oferty”
- Przed dokonaniem zakupu Usługi, Użytkownik powinien uważnie zapoznać się z ofertą Usługi oraz regulaminem sprzedaży danego Dostawcy (jeżeli został udostępniony).
- Klikniecie przez użytkownika w przycisk „Zamawiam” nie powoduje zawarcia umowy sprzedaży usług, a jedynie przekierowuje Użytkownika do formularza kontaktowego albo oferty konkretnego dostawcy.
- Spółka nie jest stroną umów sprzedaży Usług. smart-money.pl dostarcza jedynie funkcję wyszukiwarki i porównywarki Usług, natomiast umowa sprzedaży Usług jest zawierania pomiędzy Użytkownikiem a Dostawcą.
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta na warunkach określonych przez danego Dostawcę.
- Czas realizacji / aktywacji Usługi wskazany jest przez Dostawcę w jego Usłudze.
- Spółka nie ponosi odpowiedzialności za rozbieżności pomiędzy treścią oferty Dostawcy widoczną w smart-money.pl a finalną treścią oferty Dostawcy w chwili zawierania umowy sprzedaży Usług.
- Wszelkie pytania, żądania i roszczenia (w tym reklamacje i zwroty) związane z Umową sprzedaży Kupujący powinien kierować bezpośrednio do Merchanta, u którego nabył Towar.
REKLAMACJE DOTYCZĄCE USŁUG
- Odpowiedzialność za zamówione Usługi ponosi w całości Dostawca.
- Reklamacje dotyczące Usług Użytkownik powinien kierować bezpośrednio do Dostawcy u którego nabył Usługę. Dane kontaktowe Dostawcy dostępne są w ofercie Usługi albo w regulaminie sprzedaży Dostawcy.
REKLAMACJE I SPORY DOTYCZĄCE SMART-MONEY.PL
- Wszelkie reklamacje dotyczące funkcjonowania smart-money.pl i zawartej umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, Użytkownik powinien kierować bezpośrednio do Spółki drogą elektroniczną, na adres e-mail: kontakt@smart-money.pl lub na adres korespondencyjny Markonline Sp. z o.o. ul.
Prosta 70 ; 00-838 Warszawa. - Spółka rozpatruje reklamacje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od jej otrzymania.
- Wszelkie spory ze świadczenia usługi, o której mowa w pkt. 14, wynikłe pomiędzy smart-money.pl a Konsumentami, będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
- Konsument ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
- Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Spółka. Dane przetwarzane są zgodnie z zasadami określonymi w polityce prywatności dostępnej pod adresem: kontakt@smart-money.pl lub na adres korespondencyjny Markonline Sp. z o.o. ul. Prosta 70 ; 00-838 Warszawa
- W zakresie danych osobowych Kupujących, administratorem danych osobowych Kupującego jest Merchant, z którym Kupujący zawarł Umowę sprzedaży.
OBOWIĄZYWANIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG
- Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Spółką a Użytkownikiem następuje z chwilą dokonanie czynności wejścia na Smart-Money.pl np. poprzez wpisanie adres w pasku adresu przeglądarki, kliknięcie jakiegokolwiek odnośnika. Rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną następuje z chwilą zakończenia korzystania z smart-money.pl przez Użytkownika.
- Spółka uprawniona jest do zmiany Regulaminu wyłącznie z ważnych przyczyn, pod warunkiem uprzedniego poinformowania Użytkownika o planowanych zmianach co najmniej na 14 dni przed planowaną zmianą.
- Za ważne przyczyny wypowiedzenia lub zmiany Regulaminu uznaje się:
- Dostosowanie usług, o których mowa w Regulaminie lub smart-money.pl do przepisów prawa mających na nie wpływ,
- Zmianę lub pojawienie się nowych opłat o charakterze publiczno-prawnym, mających wpływ na świadczenie usług,
- Poprawę funkcjonalności usług, o których mowa w Regulaminie lub działania zmierzające do zwiększenia konkurencyjności usług lub smart-money.pl,
- Poprawę bezpieczeństwa świadczonych usług lub smart-money.pl,
- Zmiany kosztów usług świadczonych przez dostawców zewnętrznych, kosztów utrzymania i obsługi infrastruktury w zakresie wykorzystywanym w ramach świadczenia usług, o których mowa w Regulaminie.
- W przypadku gdy Użytkownik nie sprzeciwi się planowanym zmianom do chwili wejścia ich w życie przyjmuje się, że akceptuje je.
- Użytkownik może nie wyrazić zgody na zmianę Regulaminu, co będzie skutkowało rozwiązaniem umowy z chwilą wejścia w życie zmian Regulaminu.
INNE
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest objęty ochroną przewidzianą odpowiednimi przepisami prawa, tj. w zakresie:
- niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych,
- odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne,
- prawa odstąpienie od umowy zawartej na odległość.
- Szybko skontaktuj się z nami pod adresem e-mail Spółki: kontakt@smart-money.pl lub na adres korespondencyjny Markonline Sp. z o.o. ul. Prosta 70 ; 00-838 Warszawa
Załącznik do Regulaminu dla Kupujących
Platformy internetowej smart-money.pl
Wzór formularza odstąpienia od umowy
Dane Kupującego:
_____________
Adresat:
Markonline Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*) ……………………………………………………………………………………………………..
Data zawarcia umowy(*) / odbioru(*) ……………………………………………………………………………………………………..
…………………………………..…
Podpis Kupującego
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data …………………………………..…
(*) Niepotrzebne skreślić.