Zapisz na później

VeloBank

Nasza ocena banku:
4.35
Ocena klientów:
5
Patryk Korzec Autor: Patryk Korzec
12.04.2024
| Ostatnia aktualizacja: 19.06.2024
0 kom.
Zapisz na później
logo banku Velo Bank
Siedziba firmy

Rondo Ignacego Daszyńskiego 2 C, 00-843 Warszawa.

Dane kontaktowe

+ 48 664 919 797,
+ 48 32 604 30 01,
formularz kontaktowy:
https://www.velobank.pl/kontakt/formularz-kontaktowy.

Dane firmy

KRS: 0000991173,
NIP: 7011105189,
REGON: 523075467.

Aktualne produkty
VeloBank logo
Kredyt gotówkowy Velo Bank Kredyty gotówkowe
VeloBank to polski bank uniwersalny, który swoją ofertę kieruje zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Wyróżnia go rozbudowana oferta produktów oszczędnościowych i kredytowych, proponowanych na konkurencyjnych warunkach. W połączeniu z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi stanowi interesującą propozycję dla osób ceniących wygodę. Choć ma swoje wady, warto mu się przyjrzeć, poszukując banku dla siebie.
VeloBank opinia o banku smart-money

O VeloBanku

VeloBank w obecnej formie funkcjonuje od początku października 2022 roku. Wtedy to powstał z przymusowej restrukturyzacji Getin Noble Banku S.A. Została ona przeprowadzona przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny, który obecnie jest właścicielem tej instytucji na podstawie 51 proc. akcji. 

VeloBank kontynuuje realizację umów zawartych z klientami poprzednika, ale również prowadzi aktywizację nowych produktów. Za pomocą swojej oferty stara się docierać zarówno do użytkowników prywatnych, jak i biznesowych. Obecnym Prezesem Zarządu jest Adam Marciniak, a w skład Rady Nadzorczej wchodzą: 

  • Piotr Tomaszewski (przewodniczący), 
  • Dagmara Wieczorek-Bartczak (wiceprzewodnicząca), 
  • Krzysztof Lebiediew (członek), 
  • Krzysztof Juzala (członek), 
  • Mariusz Wojtacha (członek), 
  • Sławomir Stawczyk (członek).

VeloBank oferuje zarówno stacjonarne, jak i internetowe usługi bankowe. Dysponuje siecią 68 placówek własnych oraz 77 partnerskich. Skupia się głównie na miastach powyżej 20 tys. mieszkańców, obsługując ponad 1 mln klientów.

Opinie o VeloBanku

Mimo krótkiej obecności marki VeloBank na rynku nie brak w internecie opinii na jego temat. Wiele osób zaraz po stworzeniu go wystawiły recenzje na temat jego działalności. Część komentarzy publikowanych jest przez osoby, które były klientami Getin Noble Banku i zostały „przeniesione” do VeloBanku. Głosy te często opisują zmiany i różnice dzielące te dwie marki. 

Poniżej omówiliśmy najczęściej powtarzające się głosy dotyczące VeloBanku. Zwróciliśmy uwagę również na odczucia wieloletnich klientów, którzy w czasie rzeczywistym obserwowali wprowadzane zmiany. Opublikowaliśmy ponadto również własną opinię, bazującą na ofercie VeloBanku, jej atrakcyjności oraz różnorodności produktów i usług dostępnych dla klientów.

Nasza opinia

Po restrukturyzacji Getin Noble Banku wiele osób patrzyło z podejrzliwością na VeloBank. Naszym zdaniem jednak ten niepokój jest bezpodstawny. W tym momencie bowiem ta marka należy do banku państwowej instytucji BGK. Trudno zatem o bardziej wiarygodnego właściciela. 

Ze względu na krótki staż na rynku, VeloBank pod wieloma względami pozytywnie zaskakuje swoją ofertą. Proponuje produkty kredytowe i warianty oszczędnościowe na bardzo konkurencyjnych warunkach. Nie bez znaczenia jest też otwartość tej instytucji na nowe technologie czy potrzeby współczesnych użytkowników.

VeloBank nie jest jednak pozbawiony wad. Dla wielu klientów problemem może być fakt, że skupia się głównie na większych miastach. W połączeniu ze stosunkowo niewielką liczbą placówek przynosi to efekt zniechęcający osoby preferujące bankowość stacjonarną. Jako stosunkowo młoda firma ma też inne problemy, związane m.in. ze skomplikowanymi formalnościami, utrudnioną komunikacją z supportem czy dość ubogą ofertą dotyczącą produktów hipotecznych i kart płatniczych.

Opinie klientów

Znaczna część komentarzy od byłych i obecnych klientów Velo Banku związana jest z zastąpieniem nim Getin Noble Banku. To w dużej mierze głosy niezbyt pochlebne, zwracające uwagę na zmiany umów, warunków produktów i uciążliwe formalności z tym związane. Nowych klientów, te sprawy natomiast już nie dotyczą. 

Aktualne negatywne opinie skupione są przede wszystkim wokół szeroko rozumianej obsługi klienta. Krytyka dotyczy m.in. niewielkiej liczby placówek, rzekomej niekompetencji pracowników czy infolinii, na którą dodzwonienie się ma być wyzwaniem. Podkreślany jest też fakt, że załatwienie spraw osobiście trwa długo i często związane jest z licznymi formalnościami. Nie brak oczywiście słów krytyki pod adresem najróżniejszych produktów kredytowych czy opłat, te natomiast mogą być związane z niezapoznaniem się przez klientów ze szczegółami podpisywanych umów.

W internecie nie brak jednak również pozytywnych opinii o VeloBanku. Przede wszystkim chwalona jest jego bogata oferta. Najbardziej doceniane są produkty oszczędnościowe, które na tle konkurencji rzeczywiście prezentują się bardzo atrakcyjnie. Uwagę przyciąga również łatwa w obsłudze bankowość internetowa i mobilna czy oferty specjalne dla nowych klientów. 

Oferta VeloBanku

VeloBank swoją ofertę kieruje zarówno do użytkowników prywatnych, jak i klientów premium. Ponadto przygotował też interesujące propozycje dla firm czy reprezentantów sektora publicznego. 

W tym artykule skupimy się głównie na klientach indywidualnych. Omówimy dostępne dla nich produkty i usługi, a także wszystkie ich warianty. Następnie przejdziemy do opcji dodatkowych, a także VeloMarketu, wyróżniającego tę firmę na tle konkurencji. 

VeloBank dość często aktualizuje swoją ofertę i warunki poszczególnych produktów. Dostosowuje je w ten sposób do aktualnej sytuacji rynkowej oraz potrzeb i wymagań użytkowników. Pamiętaj więc, by zawsze sprawdzić szczegóły konkretnych propozycji, wymienionych w naszym artykule, zanim podpiszesz umowę. 

Konta osobiste

W VeloBanku znajdziesz wszystkie rodzaje rachunków, potrzebne standardowym użytkownikom:

  • podstawowe konto osobiste
  • konto dla młodych od 18 do 26 lat, 
  • konto junior dla dzieci od 13 do 18 lat, 
  • konto walutowe (EUR, USD, GBP i CHF),
  • konto dla obywateli Ukrainy, 
  • Podstawowy Rachunek Płatniczy. 

Dodatkowo dla osób korzystających z różnych walut przygotowany został VeloKantor. Pozwala on na szybką wymianę środków, bez potrzeby przeprowadzania transakcji w instytucjach zewnętrznych. 

Standardowe typy rachunków gwarantują bezwarunkowo darmowe prowadzenie konta. Klienci ponadto nie muszą płacić też za: 

  • wpłaty i wypłaty z bankomatów BLIK-iem, 
  • wypłaty z bankomatów Planet Cash w Polsce i UE, 
  • przelewy krajowe (bankowość internetowa i mobilna), 
  • przelewy wewnętrzne. 

Karty płatnicze

VeloBank nie udostępnia zbyt wielu rodzajów kart płatniczych. Do każdego konta może zostać przypisana standardowa karta debetowa. Umożliwia ona zarówno wykonywanie płatność stacjonarnie, jak i przez internet czy po podpięciu jej do np. wirtualnego portfela. Zaletą jest to, że klient może za darmo wybrać jeden z sześciu wzorów „plastiku”, choć nie ma możliwości zaprojektowania własnego rozwiązania. 

Karta kredytowa VeloBanku ma jedną formę, a jej szczegóły są dostosowywane indywidualnie do konkretnego klienta. Wydanie karty jest darmowe, a po spełnieniu odpowiednich warunków nie musisz płacić za jej obsługę. Co istotne, jest akceptowana na całym świecie, stanowi więc bardzo wygodny sposób finansowania wydatków.

Produkty oszczędnościowe

Produkty oszczędnościowe zdecydowanie są mocną stroną VeloBanku. Klienci mają do wyboru długą listę lokat i kont oszczędnościowych, wśród których znajdziesz m.in.: 

  • Elastyczne Konto Oszczędnościowe, 
  • VeloSkarbonkę, 
  • Lokatę na Nowe Środki,
  • Lokatę Mobilną, 
  • Lokatę Rentierską, 
  • Lokatę Tradycyjną,
  • Celowe Konto Oszczędnościowe, 
  • Indywidualne Konto Emerytalne, 
  • Konto Oszczędnościowe w EUR/USD,
  • lokaty walutowe.

Wszystkie te produkty różnią się wysokością oprocentowania i warunkami. Zależnie od konkretnego rozwiązania, bywają bardzo atrakcyjne na tle konkurencji. Niektóre jednak objęte są pewnymi limitami i ograniczeniami, z którymi warto się zapoznać, jeszcze przed podpisaniem umowy. Mowa tu np. o kwocie maksymalnej czy konieczności wyrażenia zgód marketingowych. 

Kredyty gotówkowe i hipoteczne

VeloBank ma rozbudowaną ofertę kredytową, za co chwali go wielu klientów. Przygotował zarówno standardowe i konkurencyjne produkty, jak i rozwiązania dedykowane konkretnym typom użytkowników. Do Twojej dyspozycji są m.in.: 

  • kredyt gotówkowy na małe potrzeby, 
  • kredyt VeloRaty z bankowością elektroniczną, 
  • kredyt konsolidacyjny
  • kredyt gotówkowy ze stałą ratą, 
  • standardowy kredyt gotówkowy, 
  • EKO-kredyt ratalny, 
  • kredyt samochodowy. 

Każdy z oferowanych produktów ma swoje warunki i zasady przyznawania. Kredyt gotówkowy na małe potrzeby zaciągniesz na 36 miesięcy, wynosi maksymalnie 6500 zł, a RRSO jest równe 18,3 proc. W przypadku Kredytu gotówkowego ze stałą ratą mowa o 200 tys. zł, 120 miesiącach kredytowania i RRSO 13,5 proc.

Klienci mogą skorzystać również z limitu na rachunku, który zwiększa sumę dostępnych środków. Następnie są one spłacane z każdą wpłatą na konto, która odnawia limit, a dodatkowe pieniądze można przeznaczyć na dowolny cel. 

Lista produktów hipotecznych w VeloBanku nie jest zbyt bogata. Do wyboru są dwie podstawowe opcje: 

  • kredyt hipoteczny VeloDom, 
  • Bezpieczny kredyt 2%, który wciąż jest w ofercie, ale 29.12.2023 r. VeloBank wstrzymał przyjmowanie wniosków o niego. 

W przypadku standardowej hipoteki klient może liczyć na niski wkład własny (min. 10 proc. wartości nieruchomości) oraz wcześniejszą spłatę czy nadpłatę zobowiązania bez prowizji. 

Ubezpieczenia

Klienci VeloBanku mogą skorzystać z kilku pakietów ubezpieczeniowych, skierowanych do odbiorców o różnych potrzebach. Mowa u ubezpieczeniach:

  • nieruchomości, 
  • podróżnego, 
  • turystycznego, 
  • na życie, 
  • na emeryturę, 
  • do kredytów gotówkowych, 
  • do kredytów hipotecznych, 
  • do kart debetowych, 
  • do konta osobistego. 

Produkty inwestycyjne

VeloBank oferuje dwa produkty inwestycyjne w ramach konta osobistego: 

  • fundusz z Lokatą VeloDuet, 
  • standardowe fundusze inwestycyjne. 

Pierwsza opcja łączy zakup jednostek uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych z lokatą na 3 miesiące o określonym oprocentowaniu w skali roku (7,25 proc. w chwili pisania artykułu). Daje w ten sposób możliwość powiększenia potencjalnego zysku, jednocześnie – jak wszystkie inwestycje – zwiększając ryzyko. 

Drugie rozwiązanie opiera się na powierzeniu środków przeznaczonych na inwestycje profesjonalistom. To wygodne rozwiązanie, pozwalające na dywersyfikację portfela aktywów. Do dyspozycji klientów są fundusze: 

  • akcji, 
  • mieszane, 
  • obligacji, 
  • gotówkowe i pieniężne. 

Bankowość elektroniczna

VeloBank zapewnia dostęp do standardowych rozwiązań z zakresu e-bankowości, oczekiwanych przez klientów:

  • bankowości internetowej, 
  • bankowości mobilnej, 
  • bankowości telefonicznej. 

W ramach dwóch pierwszych wariantów funkcjonowania oferuje nowoczesne i wygodne rozwiązania technologiczne. Ich zadaniem jest ułatwiać klientom zarządzanie środkami i wykonywanie wielu czynności związanych z finansami. Mowa tu o takich narzędziach, jak np.:

  • logowanie kodem QR, 
  • e-Urząd Skarbowy, 
  • usługa VeloID, dająca dostęp do Profilu Zaufanego i usług publicznych, 
  • mobilna autoryzacja, 
  • usługa Sejf, 
  • płatności zbliżeniowe (Garmin Pay, BLIK, Apple Pay, Google Pay i SwatchPAY).

Bankowość Premium i Private Banking

Dla klientów szczególnie wymagających VeloBank przygotował dwa rozwiązania specjalne: 

  • VeloKonto Premium – mogą z niego skorzystać klienci posiadający aktywa w wysokości minimum 200 tys. zł lub wpływy na poziomie min. 10 tys. zł; 
  • Private Banking – dla klientów o aktywach wynoszących min. 500 tys. zł w poprzednim miesiącu lub średnio 500 tys. zł w poprzednim roku. 

Pierwsza opcja daje dostęp do wszystkich standardowych produktów bankowych, ale na zdecydowanie lepszych warunkach. Zyskać z nią możesz szereg bezwarunkowo darmowych funkcji oraz dostęp do dedykowanego Centrum Obsługi Klienta Premium. To gwarancja szybszej realizacji formalności, a także sposób na zyski, np. dzięki negocjowalnym warunkom depozytów czy szerszej ofercie produktów inwestycyjnych. 

Private Banking to wariant gwarantujący ofertę dostosowaną do potrzeb i oczekiwań konkretnego klienta. Zapewnia indywidualną obsługę przez specjalistów na każdym poziomie prowadzenia rachunku, korzystania z produktów finansowych i zarządzania budżetem.

Firmy i sektor publiczny

Z VeloBanku mogą skorzystać firmy z sektora prywatnego i publicznego. Specjalnie dla nich przygotowana została oferta poszerzona o rozwiązania przydatne dla osób prowadzących działalności różnego typu. Mowa tu o tak przydatnych narzędziach, jak: 

  • kredyty dla firm
  • darmowe przelewy do US, 
  • terminale płatnicze
  • finansowanie handlu, 
  • sposoby lokowania nadwyżek firmowych, 
  • profesjonalna oferta dla spółek komunalnych.

VeloMarket

BeloBank stworzył specjalną platformę sprzedażową, oferującą bogaty wybór ekologicznych produktów. Mogą z niej korzystać zarówno klienci banku, jak i osoby nieposiadające w nim konta. Ci pierwsi natomiast otrzymują dodatkowe zniżki i atrakcyjne oferty specjalne związane z zakupami w tym miejscu. 

Przygotowana przez bank platforma jest bardzo rozbudowana i różnorodna. Znajdziesz tam zarówno standardowe produkty ekologiczne (np. panele solarne), jak i ekologiczną żywność, elektryczne pojazdy osobiste, a nawet przyjazne środowisku ubrania. To innowacyjny pomysł, wyróżniający VeloBank na tle konkurencji, działający na korzyść naszej planety.

Zalety i wady VeloBanku

VeloBank przyciąga uwagę ofertami specjalnymi i promocjami dla nowych klientów. Nie można pominąć też atrakcyjnych produktów oszczędnościowych i kredytowych, dostępnych w stałej ofercie. Na tle konkurencji prezentują się wyjątkowo interesująco, doskonale współgrając z nowoczesną bankowością internetową i mobilną. Nie ma jednak propozycji bez wad. W tym przypadku mowa przede wszystkim o niewielkiej liczbie placówek i skupieniu na miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Poniżej prezentujemy zwięzłe przedstawienie mocnych i słabych stron opisywanej instytucji, które pomoże Ci w podjęciu ostatecznej decyzji. 

Zalety i wady Velo Bank

Zalety konta
  • bogaty wybór produktów oszczędnościowych i ich atrakcyjne warunki
  • bogata oferta kredytów gotówkowych
  • nowoczesne rozwiązania bankowości elektronicznej i mobilnej
  • funkcjonalne rozwiązania inwestycyjne i walutowe
Wady konta
  • niewielka liczba placówek stacjonarnych
  • niewiele kart płatniczych do wyboru
  • krótki staż marki na rynku
  • niezbyt rozbudowana oferta produktów hipotecznych

Najczęstsze pytania i odpowiedzi o Velo Bank

VeloBank ma wiarygodnego właściciela i interesującą ofertę usługowo-produktową. Wychodzi naprzeciw klientom prywatnym oraz biznesowym, proponując konkurencyjne rozwiązania. Na tej podstawie można stwierdzić, że jest to dobry bank, któremu można zaufać.

Limity w VeloBanku można zmienić osobiście w placówce, telefonicznie lub w bankowości internetowej oraz mobilnej. W dwóch ostatnich należy po zalogowaniu znaleźć zakładkę „Karty”, a w niej rozwinąć szczegóły. Tam powinny być widoczne limity i możliwość ich zmiany poprzez wprowadzenie nowych wartości.

Tak, VeloBank umożliwia płatności telefonem. Wykorzystuj to tego NFC oraz portfele wirtualne, takie jak np. Google Pay.

Wypłaty kartą oraz BLIK-iem z bankomatów mogą być bezpłatne dla klientów VeloBanku. Zależnie od wybranego konta, wariant taki bywa jednak dostępny po spełnieniu określonych warunków.

Tak, VeloBank jest polskim bankiem. Jego właścicielem jest Bankowy Fundusz Gwarancyjny, posiadający 51 proc. Pozostałe 49 proc. należy do Systemu Ochrony Banków Komercyjnych.

VeloBank ma limity wypłat z bankomatów zgodne z ograniczeniami maszyn Planet Cash oraz Euronet. Przed wypłatą w oddziale wskazane jest sprawdzenie limitu konkretnej jednostki i jeśli to konieczne, zapowiedź transakcji z wyprzedzeniem.

Pełna nazwa VeloBanku to VeloBank Spółka Akcyjna.

W VeloBanku są trzy sposoby na zamknięcie konta: 

  • osobiście w placówce, poprzez złożenie pisma wypowiedzenia;
  • za pomocą bankowości internetowej – po zalogowaniu należy wybrać zakładkę „Oferta i wnioski”, a następnie „Obsługa” i „Wypowiedzenie umowy”; 
  • za pomocą bankowości mobilnej – po zalogowaniu wybrać „Oferta i wnioski”, a następnie „Nowy wniosek” oraz „Wypowiedzenie umowy rachunku”.
Oceń bank
5 (1 ocen)
Zostawiając ocenę pomagasz innym użytkownikom w wyborze!
Dodaj komentarz jako pierwszy!
×
Skorzystaj z wyszukiwarki i szybko znajdź to czego szukasz!
Aplikacja dostępna do pobrania wkrótce!