Zapisz na później

Toyota Bank

Nasza ocena banku:
3.95
Ocena klientów:
Patryk Korzec Autor: Patryk Korzec
16.04.2024
| Ostatnia aktualizacja: 19.06.2024
0 kom.
Zapisz na później
logo banku Toyota Bank
Siedziba firmy

ul. Postępu 18 B, 02-676 Warszawa

Dane kontaktowe

infolinia:
801 900 700
+48 22 488 55 50
adres e-mail:
kontakt@toyotabank.pl
formularz kontaktowy:
www.toyotabank.pl/kontakt

Dane firmy

KRS: 0000051233
NIP: 521-30-92-922
REGON: 016283043

Toyota Bank Polska to uniwersalny bank komercyjny, kategoryzowany również jako bank samochodowy. Znaczna część jego oferty może szczególnie zainteresować kierowców oraz osoby planujące zakup pojazdu. Nie dysponuje zbyt pokaźną paletą produktów kredytowych, ograniczając je do transakcji związanych z sektorem motoryzacji. Mimo to natomiast zachęca rozbudowanymi wariantami oszczędnościowymi, programami lojalnościowymi i rozwiązaniami dla firm o rozmaitym charakterze.
Toyota Bank Polska opinia o banku smart-money

O Toyota Bank Polska

Toyota Bank Polska pojawił się na polskim rynku w 2000 roku. Stanowił część koncernu Toyota Motor Corporation i Toyota Financial Services Corporation (TFSC). To część międzynarodowego przedsiębiorstwa działającego w różnych regionach świata, oferującego zróżnicowane produkty finansowe. Po 2 latach działalności powołano do życia Toyota Leasing Polska Sp. z o.o. (TLP), którego stał się jedynym udziałowcem. W ten sposób poszerzył swoją ofertę, rozwijając segment związany z finansowaniem zakupu samochodów Toyota i Lexus, co do dziś stanowi jego wizytówkę. 

Prezesem Zarządu Toyota Bank Polska jest od 2017 roku Bogdan Grzybowski. Pozostali członkowie zarządu to: 

  • Małgorzata Wachowska, 
  • Artur Zdziebło, 
  • Krzysztof Krakowiak.

Toyota Bank Polska od lat bezustannie rozwija swoją ofertę. Oprócz finansowania samochodów proponuje klientom różnorodne rozwiązania bankowe. Pozwala na prowadzenie rachunków osobistych i firmowych, korzystanie z produktów oszczędnościowych, czy nawet kredytowych. Obecnie te ostatnie związane są ściśle z zakupami pojazdów. 

Opinie o Toyota Bank Polska

Toyota Bank Polska działa na naszym rynku od tak wielu lat, że dorobił się licznych opinii w internecie. Bez trudu znajdziesz je m.in. w mediach społecznościowych, Google czy na portalach branżowych. Jak natomiast łatwo się domyślić, są one bardzo zróżnicowane. Nie brak wśród nich zarówno głosów zadowolenia, jak i słów oburzenia. Poniżej wskazaliśmy zarówno pozytywne, jak i negatywne uwagi, które regularnie się powtarzają. Stworzyliśmy też własną opinię na temat tego banku, opartą na jego ofercie, możliwościach i funkcjonalnościach udostępnianych użytkownikom.

Nasza opinia

Niekwestionowanym atutem Toyota Bank Polska jest jego rozbudowana oferta. Zapewnia dostęp do większości standardowych produktów bankowych. Jednocześnie gwarantuje bardzo różnorodne rozwiązania dla kierowców i osób zainteresowanych kupnem samochodu. Ma wiele produktów oszczędnościowych, bogaty program lojalnościowy i segment ubezpieczeniowy. Pod tym względem sprawdzi się więc zarówno w przypadku klientów prywatnych, jak i biznesowych. Na pochwałę zasługuje ponadto wygodny serwis internetowy i wiele sposobów zdalnego kontaktu z obsługą.

W obliczu tych zalet nie można jednak zapominać, że Toyota Bank Polska nie jest tradycyjnym bankiem. Nie znajdziesz w tej instytucji standardowych produktów kredytowych, takich jak np. karty kredytowe, pożyczki, kredyty gotówkowe albo zobowiązania hipoteczne. Brak w nim również w pełni funkcjonalnej aplikacji, bo ta udostępniana klientom ma dość ograniczone możliwości. W praktyce służy głównie do akceptowania realizowanych transakcji. W dodatku karta debetowa, związana z kontem osobistym, może zostać podpięta wyłącznie do Google Pay. W porównaniu do konkurencyjnych ofert jest to więc bardzo wąski wybór wirtualnych portfeli.

Opinie klientów

Byli i obecni klienci Toyota Bank Polska chwalą przede wszystkim rozwiązania dla kierowców. Podkreślają atrakcyjne warunki finansowania Toyoty czy Lexusa. Nie brak też głosów przychylnie oceniających produkty oszczędnościowe, których wybór rzeczywiście jest bardzo bogaty. Liczne głosy dotyczą rozwiązań firmowych, skierowanych do osób zarządzających biznesami. Zarówno właściciele pojedynczych samochodów służbowych, jak i całych flot, mogą liczyć w tej instytucji na pełne wsparcie. 

Wśród opinii nie brak jednak również słów krytyki. Ta skupiona jest przede wszystkim na tym, że Toyota Bank Polska działa wyłącznie online. Brak jednostek stacjonarnych sprawia, że wielu klientów stara się nawiązywać z tą instytucją kontakt zdalny. Ten niestety nie jest doskonały. Użytkownicy narzekają na długi czas oczekiwania na infolinii czy niepomocny support w formie czatu online. Część osób sugeruje również, że bank powinien popracować nad bardziej zaawansowaną aplikacją mobilną, a do oferty wprowadzić zwykłe kredyty gotówkowe i hipoteczne.

Oferta Toyota Bank Polska

Toyota Bank Polska ma bardzo rozbudowaną i różnorodną ofertę. Fakt, że brak w niej niektórych, standardowych produktów, znanych z konkurencyjnych banków komercyjnych. Zamiast nich natomiast proponuje on inne rozwiązania, które bez wątpienia trafią w gusta części użytkowników. Czy jednak są wystarczającym powodem do otwarcia konta w tej instytucji finansowej? 

Poniżej szczegółowo opisaliśmy ofertę Toyota Bank Polska, skupiając się na opcjach dostępnych dla klientów prywatnych. Przyjrzeliśmy się zarówno poszczególnym produktom i usługom, jak i dostępnym ich wariantom. Następnie przeszliśmy do rozwiązań dla przedsiębiorców. Dzięki temu podjęcie przez Ciebie decyzji może być zdecydowanie łatwiejsze. 

Pamiętaj, że oferty banków zmieniają się dość często. Zawsze więc upewnij się, że opisywany przez nas produkt czy usług nadal są proponowane przez Toyota Bank Polska. Sprawdź też dokładnie, czy nie zmieniły się warunki ich przyznawania. To uchroni Cię przed potencjalnymi, przykrymi niespodziankami.

Konta osobiste

Toyota Bank Polska ma kilka rodzajów kont osobistych. Znalazły się wśród nich zarówno rozwiązania uniwersalne, jak i skierowane do konkretnego typu użytkowników: 

  • konto wspólne (dla par), 
  • konto osobiste (standardowe), 
  • Moto Konto (dla zmotoryzowanych), 
  • konto Click (dla młodych w wieku od 13 do 24 lat). 

W przypadku każdego rodzaju konta możesz liczyć na zupełnie bezpłatne: 

  • transakcje bezgotówkowe, 
  • ustanowienie przelewu z datą przyszłą, 
  • elektroniczny wyciąg miesięczny,
  • korzystanie z bankomatów za granicą.

Ponadto prowadzenie konta również może być bezpłatne, choć może wymagać to spełnienia określonych warunków. Warto zapoznać się z nimi jeszcze przed podpisaniem umowy. Do każdego typu rachunku za darmo wystawiona zostaje również karta debetowa.

Produkty oszczędnościowe

Oferta oszczędnościowa Toyota Bank Polska jest wyjątkowo rozbudowana i różnorodna. To jedna z największych zalet tej instytucji. Po założeniu w niej konta do Twojej dyspozycji są takie rozwiązania, jak: 

  • Konto Oszczędnościowe, 
  • Indeksowane Konto Oszczędnościowe, 
  • Lokata Plus, 
  • Lokata Sprint, 
  • Lokata Mix, 
  • Moto Lokata, 
  • Lokata Standard, 
  • Indywidualny Plan Oszczędzania 2.0.

Wszystkie te produkty różnią się warunkami i warto sprawdzić ich atrakcyjność na tle konkurencji. Standardowe Konto Oszczędnościowe zapewnia np. oprocentowanie do 5 proc., a Indywidualny Plan Oszczędzania do 2 proc. Lokaty działają na różnych zasadach i skierowane są do klientów o rozmaitych oczekiwaniach. Lokata Plus oferuje oprocentowanie do 5,90 proc., Moto Lokata do 4 proc., a Lokata Mix do 0,9 proc. 

Kredyty i pożyczki

Oferta kredytowa i pożyczkowa Toyota Bank Polska wywołuje szczególne emocje. Wszystko przez to, że instytucja ta nie udostępnia klientom standardowych produktów, takich jak m.in. pożyczki i kredyty gotówkowe, karty kredytowe czy rozwiązania hipoteczne. Zamiast tego proponuje rozwiązania dla osób zainteresowanych kupnem samochodu. 

Toyota Bank Polska ma w swojej ofercie opcję finansowania pojazdów dwóch marek: 

  • Toyota, 
  • Lexus. 

W przypadku pierwszej marki do Twojej dyspozycji jest: 

  • Kredyt niższych rat Toyota Easy, 
  • kredyt standardowy. 

Na stronie internetowej banku możesz wybrać interesujący Cię samochód. Dobierzesz tam odpowiednie wyposażenie pojazdu i warunki umowy. Szybko też otrzymasz kontakt do dilera, który przygotuje dla Ciebie szczegółową ofertę. Co istotne, finansowanie dotyczy zarówno samochodów nowych, jak i używanych. Ponadto możesz skorzystać również z leasingu konsumenckiego KINTO One. 

Jeśli interesuje Cię zakup Lexusa, to przygotowane zostały dla Ciebie trzy rozwiązania:

  • Kredyt Lexus Easy,
  • Standard Kredyt, 
  • Leasing konsumencki KINTO One. 

W tym przypadku również możesz łatwo skontaktować się ze sprzedawcą i ustalić szczegóły oferty. Tego typu rozwiązania – i to w tak rozbudowanej formie – zwykle nie są oferowane w ramach bezpośredniej działalności banków. Dzięki temu Toyota Bank Polska zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji. Nie każdemu klientowi natomiast może odpowiadać finansowanie zakupu pojazdów zamiast standardowych kredytów gotówkowych czy hipotecznych.

Produkty ubezpieczeniowe i serwisy Assistance

W Toyota Bank Polska klient może liczyć na dwa rodzaje produktów odpowiadających za jego ochronę: 

  • ubezpieczenie spłaty kredytu (CPI), 
  • serwisy Assistance. 

Pierwszy wariant gwarantuje spokojne i bezproblemowe regulowanie zobowiązania zaciągniętego na zakup samochodu. Pełna ochrona spłaty obowiązuje przez cały okres finansowania i dotyczy kompleksowej ochrony finansowej zarówno klienta, jak i jego rodziny. Zaprojektowana została też w taki sposób, by stanowić zabezpieczenie przed wszelkimi zdarzeniami losowymi, również takimi jak niezdolność i utrata pracy albo śmierć. 

Serwisy Assistance to kompleksowe pakiety stanowiące wsparcie w codziennym życiu klientów tego banku. Są to: 

  • serwis medyczny – pozwalające korzystać z takich świadczeń, jak np.:
    • wizyty lekarskie, 
    • wizyty u specjalistów, 
    • transport do szpitala, 
    • dostawa leków;
  • serwis domowy – gwarantują ochronę w przypadku awarii i szkód sprzętów codziennego użytku, np.:
    • naprawa urządzeń mobilnych, PC i RTV/AGD, 
    • pomoc techniczna i drobne naprawy domowe; 
  • serwis concierge – zapewnia kompleksową usługę informacyjno-organizacyjną, składającą się z takich świadczeń, jak np. organizacja:
    • wolnego czasu i rozrywek, 
    • wizyt medycznych, 
    • spotkań towarzyskich i biznesowych;
  • serwis moto – profesjonalna pomoc w przypadku niespodziewanych zdarzeń na drodze, np.:
    • holowanie lub naprawa na miejscu zdarzenia, 
    • otwarcie i uruchomienie pojazdu,
    • dostarczenie paliwa. 

Serwisy Assistance to ciekawe rozwiązania, płacone w formie „abonamentu”. Kosztują zaledwie kilka złotych miesięcznie, a dają dostęp do niestandardowych form wsparcia. To oryginalny pomysł, wyróżniający się na polskim rynku. 

Program lojalnościowy

Toyota Bank Polska kładzie duży nacisk na utrzymanie klienta i zaspokajanie jego potrzeb. Jednym z przejawów tego działania jest program lojalnościowy Toyota More, pozwalający na zbieranie punktów przy każdorazowym korzystaniu z karty płatniczej. W ten sposób możesz otrzymać m.in.:

  • rabaty na nowe samochody Toyota i Lexus, 
  • rabaty na usługi serwisowe wykonywane w autoryzowanych stacjach. 

Program ten skierowany jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i firmowych.

Usługi dilera

Klienci Toyota Bank Polska mogą korzystać z przystępnej opcji finansowania usług u dilerów samochodów. Służy do tego dedykowany program Comfort Pay, pozwalający na rozłożenie na raty płatności za: 

  • korzystanie z serwisu samochodu, 
  • ubezpieczenie OC/AC samochodu, 
  • przedłużenie gwarancji. 

Każdą z tych płatności możesz rozłożyć maksymalnie nawet na 24 miesięczne raty. Dofinansowanie przyznawane jest bezpośrednio u dilera i nie wymaga regulowania pierwszej płatności w miesiącu zawarcia umowy. 

Usługi oferowane w wariancie Comfort Pay mogą różnić się od siebie szczegółami i warunkami przyznawania. Przed podpisaniem umowy dokładnie więc ją przeczytaj. Na stronie Toyota Bank Polska dostępny jest ponadto wygodny kalkulator tej formy finansowania. Warto z niego skorzystać, aby obliczyć wysokość miesięcznej raty. 

Dla firm

Toyota Bank Polska ma kompleksową ofertę dla klientów biznesowych. Mogą oni skorzystać z wielu usług i produktów odpowiadających tym z oferty dla użytkowników prywatnych, m.in.:

  • finansowania samochodów Toyota i Lexus, 
  • produktów oszczędnościowych, takich jak:
    • lokaty długoterminowe, 
    • lokaty krótkoterminowe,
  • ubezpieczeń:
    • GAP Bezpieczny Leasing, 
    • CPI, 
    • GAP.

Oprócz nich przygotowane zostały też rozwiązania dedykowane dla właścicieli firm, np.: 

Pierwsza opcja zakłada możliwość wynajmu długoterminowego pojazdów dla firm. Klienci zainteresowani tą opcją mogą umówić się bezpośrednio z partnerem banku, który stworzy indywidualną ofertę, zgodną z ich wymaganiami. 

Drugie rozwiązanie podzielone jest na dwie kategorie obejmujące:

  • Konto Firmowe Dla Przedsiębiorcy – stworzone z myślą o małych i średnich firmach, 
  • Konto firmowe Dla Korporacji – przeznaczone dla największych przedsiębiorstw. 

Zalety i wady Toyota Bank Polska

Toyota Bank Polska pozytywnie zaskoczy osoby posiadające lub rozważające zakup samochodu marki Toyota i Lexus. W tym przypadku bowiem połączenie atrakcyjnych produktów z usługami bankowymi tworzy kompleksowe i wygodne rozwiązanie. Osoby poszukujące jednak typowego banku mogą być nieco rozczarowane. Brak standardowych produktów i kart kredytowych czy punktów stacjonarnych bywa irytujący. Poniżej stworzyliśmy zwięzłe podsumowanie zalet oraz wad tej instytucji, które może pomóc Ci w podjęciu decyzji.

Zalety i wady Toyota Bank

Zalety konta
  • wieloletnia obecność na rynku
  • program lojalnościowy
  • usługi dilera samochodów
  • różne metody finansowania zakupu pojazdu
  • serwisy Assistance, wyróżniające ofertę na tle konkurencji
  • rozbudowana paleta produktów oszczędnościowych
Wady konta
  • brak kredytów gotówkowych i kart kredytowych w ofercie
  • wiele komentarzy wskazujących na niezadowalającą obsługę klienta
  • propozycje finansowania związane wyłącznie z zakupem samochodu
  • brak oferty walutowe
  • możliwość podpięcia karty wyłącznie do Google Pay
  • wsparcie tylko przy zakupie aut marki Toyota i Lexus
  • brak placówek stacjonarnych
  • aplikacja mobilna o ograniczonych możliwościach
  • wyłącznie mobilny kontakt z obsługą klienta

Najczęstsze pytania i odpowiedzi o Toyota Bank

Toyota Bank Polska działa w naszym kraju od ponad 20 lat. Choć nie jest to typowa instytucja bankowa i znaczną część jej oferty stworzono z myślą o kierowcach, jest rozwiązaniem wartym rozważenia.

Limity w Toyota Bank Polska można zmienić na dwa sposoby: 

  • poprzez wydanie odpowiedniej dyspozycji w Systemie Bankowości Elektronicznej,
  • za pośrednictwem infolinii.

Tak, Toyota Bank Polska pozwala na realizację płatności za pośrednictwem telefonu. Można zrobić to po podpięciu karty płatniczej do wirtualnego portfela Google Pay.

Tak, Toyota Bank Polska pozwala klientom na darmowe wypłaty z bankomatów. Usługa ta natomiast może być objęta pewnymi ograniczeniami, z którymi warto wcześniej się zapoznać.

Nie, Toyota Bank Polska nie jest polskim bankiem, choć działa od 2000 roku na naszym rynku. Jego właścicielem jest niemiecka spółka Toyota Kreditbank GmbH z Kolonii

Maksymalny limit dotyczący jednorazowej wypłaty z bankomatu wynosi w Toyota Bank Polska 5000 zł

Pełna nazwa Toyota Bank Polska to Toyota Bank Polska Spółka Akcyjna.

Aby zamknąć konto w Toyota Bank Polska, konieczne jest złożenie pisemnego wypowiedzenia z zachowaniem miesięcznego okresy wypowiedzenia. Dokument należy wysłać na adres ul. Postępu 18b, budynek myhive Mokotów Three, 02-676 Warszawa, dział Back Office. Wraz z wypowiedzeniem wskazane jest podanie numeru rachunku, na który mają zostać zwrócone środki pozostawione na rachunku.

Oceń bank
Oceń
Zostawiając ocenę pomagasz innym użytkownikom w wyborze!
Dodaj komentarz jako pierwszy!
×
Skorzystaj z wyszukiwarki i szybko znajdź to czego szukasz!
Aplikacja dostępna do pobrania wkrótce!