Zapisz na później

Bank Pocztowy

Nasza ocena banku:
3.75
Ocena klientów:
Patryk Korzec Autor: Patryk Korzec
15.04.2024
| Ostatnia aktualizacja: 19.06.2024
0 kom.
Zapisz na później
logo banku Bank Pocztowy
Siedziba firmy

ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz

Dane kontaktowe

nr. tel.
infolinia - 52 3499 499
infolinia sprzedażowa - 52 3499 599
adres e-mail:
informacja@pocztowy.pl
czat i formularz kontaktowy
https://www.pocztowy.pl/kontakt

Dane firmy

KRS: 0000010821
NIP: 5540314271
REGON: 002482470

Aktualne produkty
Smartney logo
Smartney Pożyczki ratalne
Bank Pocztowy to instytucja ściśle współpracująca od samego początku z Pocztą Polską. Wyróżnia się na rynku ogromną ilością placówek stacjonarnych. W swoim wizerunku podkreśla natomiast łączenie nowoczesnych rozwiązań ze zrozumieniem dla osób poszukujących tradycyjnego banku o ugruntowanej pozycji. Choć nie słynie z innowacyjnych rozwiązań i nowoczesnych technologii, oferuje klientom indywidualnym i firmowym dostęp do sprawdzonych rozwiązań rynkowych. Wyróżnia się bogatą paletą opcji kredytowych, dostosowanych do klientów o różnych potrzebach i oczekiwaniach.
Bank Pocztowy opinia o banku smart-money

O Banku Pocztowym

Bank Pocztowy powstał w 1990 roku w Bydgoszczy. Jego głównymi akcjonariuszami są:

  • Poczta Polska S.A. (75 proc. minus 10 akcji), 
  • Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. (25 proc. plus 10 akcji). 

Od początku swojego istnienia instytucja ta jest związana z Pocztą Polską. Dzięki temu strategicznemu partnerstwu może pochwalić się jedną z najpotężniejszych sieci placówek stacjonarnych wśród banków w Polsce. Mowa tu o 4,7 tys. miejsc zapewniających dostęp do usług finansowych. 

Do tej pory Bankowi Pocztowemu zaufało już ponad 850 tys. klientów. Oferuje on swoją ofertę zarówno użytkownikom indywidualnym, jak i biznesowym. Stawia na dostęp do standardowych usług bankowych, skierowanych do klientów detalicznych aktywnie korzystających z usług Poczty Polskiej. Prezesem zarządu tej instytucji jest Jakub Słupiński, a wiceprezesami:

  • Michał Leski, 
  • Piotr Piechota, 
  • Dominik Matuszewski. 

Opinie o Banku Pocztowym

W internecie łatwo znaleźć liczne opinie na temat Banku Pocztowego. Zarówno w mediach społecznościowych, jak i w Google czy serwisach finansowych wystawia je wielu byłych i obecnych klientów. Poniżej przeanalizowaliśmy je, zwracając uwagę na najczęściej pojawiające się pochwały oraz zarzuty wobec tej instytucji. Stworzyliśmy również własny komentarz na jej temat, biorąc pod uwagę aktualną ofertę, dostosowanie do potrzeb współczesnych użytkowników czy konkurencyjność. To powinno ułatwić podjęcie decyzji osobom poszukującym odpowiedniego banku dla siebie.

Nasza opinia

W naszej opinii główną zaletą Banku Pocztowego jest jego stabilna pozycja na rynku, ścisły związek z Pocztą Polską i wieloletnia działalność na polskim rynku. Wszystko to może przyciągać do niego osoby poszukujące rozwiązania zaufanego i rzetelnego. Jednocześnie na jego korzyść działa całkowicie polski kapitał, co może być istotne dla wielu potencjalnych klientów. 

Trzeba natomiast przyznać, że wizerunek Banku Pocztowego nie jest zbyt nowoczesny i innowacyjny. To instytucja, która kojarzona jest z ofertą skierowaną do klientów starszych, o ugruntowanych upodobaniach i przyzwyczajeniach. Przez to wydaje się pozostawać nieco w tyle za najnowocześniejszymi instytucjami, chętnie sięgającymi po nowoczesne technologie i je promującymi. Stawia na osobistą obsługę klienta i działalność placówek stacjonarnych. 

Nie można natomiast powiedzieć, że Bank Pocztowy pozbawiony jest zalet i zupełnie unika nowoczesnych rozwiązań. Na szczególne wyróżnienie zasługuje przede wszystkim bardzo rozbudowana oferta kredytów oraz kart płatniczych. Fakt, że warto ich warunki porównać z innymi propozycjami dostępnymi na rynku, bo nie wszystkie uznać można za konkurencyjne. Mimo to natomiast klienci stosunkowo łatwo mogą znaleźć wśród nich coś dla siebie. Wybór propozycji inwestycyjnych i oszczędnościowych jest nieco mniejszy, mimo to jednak również powinien usatysfakcjonować przeciętnych użytkowników.

Opinie klientów

Opinie klientów o Banku Pocztowym są dość podzielone. Nie brak pozytywnych wypowiedzi, dotyczących m.in. licznych oddziałów stacjonarnych, znajdujących się zarówno w dużych miastach, jak i niewielkich miasteczkach w całym kraju. Chwalone są przejrzyste warunki umów oraz fakt, że wszelkie formalności można załatwić stacjonarnie. Wiele osób podkreśla, że jest to instytucja świetnie sprawdzająca się w przypadku osób ceniących usługi tradycyjne, które wolą unikać bankowości internetowej czy mobilnej. 

Z drugiej strony jednak nie brak głosów krytyki, dotyczących placówek stacjonarnych. Ich głównym problemem mają być kolejki i długi czas oczekiwania. Niezadowoleni klienci zwracają także uwagę na niefunkcjonalną aplikację mobilną czy częste awarie serwisu internetowego. Liczne komentarze wskazują ponadto na problemy z uwiarygadnianiem wykonywanych transakcji oraz długim czasem rozwiązywania wszelkich spraw przez pracowników banku.

Oferta Banku Pocztowego

Bank Pocztowy może pochwalić się dość standardową ofertą finansową. Proponuje klientom dostęp do wszystkich podstawowych produktów i usług, które można znaleźć w większości instytucji obecnych na rynku. Mowa tu o takich rozwiązaniach, jak:

  • konta osobiste
  • kredyty i pożyczki
  • karty płatnicze, 
  • inwestycje i oszczędności, 
  • ubezpieczenia, 
  • e-bankowość i inne usługi. 

Instytucja ta nie skupia się wyłącznie na klientach indywidualnych. W swojej ofercie ma również propozycje dla przedsiębiorców. Coś dla siebie znajdą tam zarówno właściciele małych i średnich firm, jak i potężnych instytucji czy wspólnot. 

Poniżej opisaliśmy każdą z wymienionych sekcji, wraz z produktami, które w jej ramach są oferowane. Szczególną uwagę zwróciliśmy na propozycje dla klientów indywidualnych, ich bowiem jest na rynku najwięcej. Nie zapomnieliśmy przy tym natomiast również o firmach czy dodatkowych usługach, wartych podkreślenia. 

Konta osobiste

Bank Pocztowy ma dość ubogą ofertę kont osobistych. Podczas gdy wiele instytucji finansowych przygotowuje liczne rachunki dla zróżnicowanych grup klientów, tu znajdziemy jedynie dwa rozwiązania: 

  • konto w Porządku Start – dla osób od 13. do 25. roku życia, 
  • konto w Porządku – dla osób powyżej 26. roku życia. 

Wybór nie jest zbyt duży, ale za to dostępne rozwiązania są całkiem interesujące. Oba warianty zakładają bezwarunkowe, darmowe prowadzenie konta, co jest rzadkością na polskim rynku. Oprócz tego klienci cieszyć się też mogą bezpłatnymi: 

  • wpłatami we wpłatomatach Euronet i Planet Cash, 
  • wypłatami z bankomatów Planet Cash i PKO BP na terenie Polski, 
  • przelewami i zleceniami stałymi w bankowości internetowej i mobilnej, 
  • kartą płatniczą do konta (po wykonaniu płatności bezgotówkowych na kwotę 400 zł miesięcznie w przypadku Konta w Porządku). 

Wnioski o każdy z typów rachunków można złożyć zarówno w placówce, jak i telefonicznie czy przez internet. Co natomiast istotne, w tym ostatnim przypadku pracownik banku i tak kontaktuje się z klientem, a podpisanie umowy nie odbywa się przez internet, a np. za pomocą umowy dostarczanej przez kuriera.

Kredyty i pożyczki

W Banku Pocztowym na klientów czeka rozbudowana oferta metod finansowania wydatków. W zależności od charakteru zobowiązania podzielić je można na te: 

  • przeznaczone na dowolny cel, 
  • przeznaczone na cele mieszkaniowe, 
  • łączące kilka kredytów w jeden (kredyty konsolidacyjne). 

Zobowiązania, które klienci mogą przeznaczyć na dowolne cele, stanowią najbardziej rozbudowany punkt oferty Banku Pocztowego. W ramach tego typu rozwiązań skorzystać możesz z: 

  • kredytu na szybkie wydatki dla nowych klientów, 
  • kredytu bez prowizji, 
  • kredytu bez prowizji i ubezpieczenia, 
  • kredytu online, 
  • kredytu gotówkowego ze stałym oprocentowaniem, 
  • kredytu gotówkowego ze stałym oprocentowaniem przez telefon, 
  • kredytu w koncie. 

W przypadku ubiegania się o środki z przeznaczeniem na cele nieruchomościowe, klienci skorzystać mogą z: 

  • kredytu mieszkaniowego (minimalny wkład własny 20 proc.), 
  • pożyczki hipotecznej. 

Dodatkowo dla osób zmagających się ze spłatą większej liczby zobowiązań, przygotowane zostały dwa rozwiązania: 

  • lekki kredyt konsolidacyjny, 
  • kredyt hipoteczny konsolidacyjny.

Każdy z wymienionych produktów finansowych ma własne zasady przyznawania i warunki. Warto się z nimi dokładnie zapoznać, rozważając jego zaciągnięcie. Przykładem może być tu choćby porównanie kredytu dla nowych klientów z kredytem bez prowizji. RRSO pierwszego z wymienionych to 11,56 proc. dla przykładu reprezentatywnego. Jego maksymalna kwota wynosi 10 tys. zł i jest on udzielany bez prowizji. Ten drugi także – zgodnie z nazwą – nie jest obarczony prowizją. Jego RRSO jest natomiast równe 13,79 proc., a kwota finansowania wynosić może maksymalnie 60 tys. zł. 

Karty płatnicze

Paleta kart płatniczych w Banku Pocztowym jest całkiem rozbudowana. Klienci znajdą tam kilka rodzajów środków płatności. “Znalazły się wśród nich tradycyjne, fizyczne „plastiki”, jak również ich cyfrowe odpowiedniki. Zależnie od Twoich potrzeb skorzystać zatem możesz z:

  • karty wirtualnej (z ubezpieczeniem zakupów), 
  • karty Mastercard z logo Poczty Polskiej, wydawanej do konta osobistego, 
  • karty biometrycznej, wymagającej uwierzytelnienia biometrycznego przy każdej transakcji, 
  • karty z logo Caritas z programem wspierającym Caritas.

Bank Pocztowy oferuje ponadto kartę kredytową Mastercard z limitem do 20 tys. zł. Jest to jedyna karta w ofercie tej instytucji, umożliwiająca korzystanie ze środków udostępnianych przez bank.

Inwestycje i oszczędności

Klienci korzystający z oferty Banku Pocztowego mogą odkładać zaoszczędzone pieniądze na kilka sposobów. Podstawowym rozwiązaniem jest Konto Oszczędnościowe, bezpośrednio przypisane do rachunku osobistego. Jego zaletami są darmowe: 

  • otwarcie i prowadzenie, 
  • jedna wypłata przelewem wewnętrznym miesięcznie, 
  • obsługa konta przez bankowość mobilną i internetową. 

Podobnie natomiast jak większość tego typu produktów dostępnych na rynku, nie ma ono zbyt wysokiego oprocentowania. Pod tym względem większą atrakcyjnością cieszą się: 

  • lokaty terminowe – wysokość oprocentowania zależy w nich od wybranego czasu trwania, 
  • lokaty z Dunduszem – pozwalają na połączenie lokat z inwestycjami w celu osiągnięcia wyższej stopy zwrotu, 
  • lokaty negocjowane – przeznaczone dla osób lokujących większe sumy (min. 100 tys. zł), pozwalające na negocjację indywidualnych warunków z doradcą. 

Dodatkowo klienci otrzymują dostęp do szeregu funduszy inwestycyjnych, zarządzanych przez specjalistów. Na stronie internetowej banku zostały one szczegółowo opisane i porównane pod względem: 

  • typu, 
  • aktualnej wyceny, 
  • wyników 1D, 3M, 6M, 12M, 
  • poziomu ryzyka.

Ubezpieczenia

Bank Pocztowy ma w swojej ofercie kilka produktów ubezpieczeniowych, skierowanych do różnego typu klientów. Są one związane zarówno z zaciąganymi w tej instytucji zobowiązaniami, jak i różnymi obszarami życia użytkownika. 

W zależności od swoich potrzeb możesz skorzystać z ubezpieczenia: 

  • turystycznego, 
  • komunikacyjnego, 
  • majątkowego, 
  • dla rolników. 

Jeśli rozważasz zaciągnięcie kredytu lub pożyczki, do Twojej dyspozycji pozostaje również ubezpieczenie: 

  • na życie i od utraty pracy (do kredytów gotówkowych), 
  • na życie i od utraty pracy (do kredytu i pożyczki hipotecznej), 
  • nieruchomości (do kredytu i pożyczki hipotecznej).

E-bankowość i inne usługi

Bank Pocztowy raczej nie opiera promocji swojej działalności na zaangażowaniu we wspieranie innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Mimo to jednak swoim klientom zapewnia dostęp do wszystkich podstawowych usług z zakresu bankowości elektronicznej, takich jak m.in.: 

  • bankowość internetowa i mobilna, 
  • powiadomienia SMS, 
  • bankowość telefoniczna, 
  • płatności mobilne BLIK-iem, 
  • przelewy BLIK, 
  • Autopay (płatności aplikacją za autostrady), 
  • mobilne formy płatności:
    • Xiaomi Pay, 
    • Apple Pay, 
    • Garmin Pay, 
    • Google Pay, 
  • metoda płatności Pay-by-link,
  • mikrorachunku podatkowe, 
  • usługi pocztowe:
    • e-awizo, 
    • MoneyGram (wpłaty i wypłaty zagraniczne), 
    • polecony do skrzynki, 
  • e-urząd:
    • Rodzina 800+, 
    • Dobry start,
    • Rodzinny Kapitał Opiekuńczy, 
    • dofinansowanie żłobka.

Użytkownicy mogą liczyć w tym banku na odpowiednią ochronę swoich kont i środków, a także materiały edukacyjne z tego zakresu. Są one dostępne na stronie internetowej Banku Pocztowego, gdzie znaleźć również można tzw. strefę edukacji. Znalazł się w niej szereg artykułów związanych z bezpieczną bankowością tradycyjną i internetową.  

Małe firmy, instytucje i wspólnoty

Bank Pocztowy wychodzi naprzeciw potrzebom różnego typu firm, instytucji i wspólnot. Mowa tu o przedsiębiorstwach każdej wielkości, oczekującym dostępu do wygodnych rozwiązań bankowych. 

W podstawowym wariancie firmowym mowa m.in. o: 

  • kartach płatniczych typu biznes, 
  • kontach oszczędnościowych i lokatach firmowych, 
  • możliwości wzięcia udziału w Programie Polska Bezgotówkowa i skorzystaniu z terminala płatniczego
  • module faktur w bankowości, 
  • limicie debetowym zapewniającym płynność finansową, 
  • opcji split payment.

Wariant rachunku dla instytucji i wspólnot gwarantuje dostęp do takich rozwiązań, jak np.: 

  • kredyty biznesowe, 
  • karty firmowe, 
  • bankowość internetowa dla klientów biznesowych, 
  • automatyczna lokata overnight (pozwala na lokowanie wolnych środków pieniężnych), 
  • kredyt z premią BGK dla mieszkalnictwa, 
  • transfer pieniężny MoneyGram.

Zalety i wady Banku Pocztowego

Bank Pocztowy ma mocne strony, choć nie jest też pozbawiony wad. Z jednej strony przyciąga klientów, którzy doceniają jego polski kapitał i ugruntowaną pozycję na krajowym rynku. Z drugiej natomiast nie jest to instytucja uznawana za najnowocześniejszą. Nie brak negatywnych komentarzy na temat jej usług internetowych i mobilnych. Czy jednak ostatecznie jest to dobry wybór? W podjęciu decyzji pomoże Ci poniższe, zwięzłe zestawienie jej najważniejszych zalet i wad. 

Zalety i wady Bank Pocztowy

Zalety konta
  • dużo placówek stacjonarnych
  • rozbudowana oferta kredytowa i pożyczkowa
  • rozbudowana oferta kart płatniczych
  • wiarygodna pozycja na polskim rynku
  • polski kapitał
  • bezwarunkowo darmowe konto osobiste
Wady konta
  • ograniczona oferta kont osobistych
  • niewiele produktów oszczędnościowych
  • wysoki wkład własny przy kredycie hipotecznym
  • skargi na działanie bankowości internetowej i mobilnej

Najczęstsze pytania i odpowiedzi o Bank Pocztowy

Bank Pocztowy działa na polskim rynku od lat. Zapewnia dostęp do szeregu usług finansowych, zarówno dzięki bankowości elektronicznej, jak i tradycyjnej. Na tej podstawie można stwierdzić, że jest to dobry bank dla użytkowników o standardowych wymaganiach.

Limity w Banku Pocztowym można zmienić osobiście w placówce, korzystając z infolinii lub w bankowości internetowej. W ostatnim przypadku konieczne jest zalogowanie się na swoje konto i przejście do zakładki „Ustaw limity transakcji” w sekcji „Ustawienia”. Tam można wprowadzić nowe wartości i zapisać zmiany.

Tak, Bank Pocztowy pozwala na wykonywanie płatności telefonem. Można zrobić to za pomocą modułu NFC w aplikacji lub przy użyciu portfela cyfrowego, takiego jak np. Google Pay.

Tak, Bank Pocztowy umożliwia swoim klientom bezpłatne wypłaty z części bankomatów PKO BP i sieci Planet Cash. Zależnie od konta, może być to natomiast objęte określonymi w umowie warunkami.

Tak, Bank Pocztowy jest polską instytucją. Jego akcjonariusze to Poczta Polska S.A. (75 proc. minus 10 akcji) oraz PKO BP (25 proc. plus 10 akcji).

Bank Pocztowy umożliwia wypłatę w swoich placówkach maksymalnie 20 tys. zł bez wcześniejszego zgłoszenia wypłaty. Jednorazowa transakcja na rachunek klienta niezdefiniowanego jest ograniczona do maksymalnie 10 tys. zł.

Pełna nazwa banku Pocztowego to Bank Pocztowy Spółka Akcyjna.

Jeśli chcesz zamknąć konto w Banku Pocztowym, musisz udać się osobiście do oddziału tej instytucji. Tam należy złożyć wniosek o zamknięcie rachunku, do czego niezbędne jest okazanie dowodu tożsamości. Nie da się zrobić tego zdalnie lub przez internet.

Oceń bank
Oceń
Zostawiając ocenę pomagasz innym użytkownikom w wyborze!
Dodaj komentarz jako pierwszy!
×
Skorzystaj z wyszukiwarki i szybko znajdź to czego szukasz!
Aplikacja dostępna do pobrania wkrótce!